duminică, 22 noiembrie 2015

Probleme de sărbători

Am o familie mare. Fete, băieți, soț, prietenii copiilor noștri, prietenii noștri... sunt o mulțime de oameni cu gusturi și nevoi diferite; și vin sărbătorile. Programez de pe acum zilele în care vom avea invitați pentru a ști să-mi organizez  munca, pentru că până la urmă cu tot ajutorul punctual cerut și primit de la ai mei, eu sunt mastercheful în bucătăria mea.

Cea mai mare problemă este crearea unui meniu care să acopere toate nevoile tuturor. Au trecut vremurile în care în casă se gătea într-un singur fel și cine refuza să mănânce  lua o scatoalcă după cap și nu mai primea nimic până la masa următoare. Au trecut și vremurile când mesele festive aveau 10 feluri de mâncare, te simțeai mai mult mort decât viu la sfârșitul acelor mese festin. Am trecut într-o epoca light, în care fiecare are preferințe de la care nu abdică. Și chiar dacă  meniu nu îl faci foarte sofisticat trebuie să fie suficient de divers și bogat cantitativ încât  toți să se sature.

Asta înseamnă multă , multă manoperă și stat în bucătărie în timp ce din living se aud  hohote de râs, glume și voie bună… eu rămân bucătarul și totodată ospătarul dedicat , urmând mai apoi să devin spălătorul de vase și menajera… Nimic mai scârbos.
Totuși mă descurc binișor. am ajutoare de nădejde- stau aliniate pe blatul din bucătărie, nu pleacă decât atunci când sunt înlocuite de altele mai performante, în momentul când găsesc electrocasnice profesionale la  magazinul online de electrocasnice pentru că  și timpul trebuie economisit.
Robotul de bucătărie,  blenderul, și prăjitorul de pâine, storcătorul de fructe,  cafetiera, sunt prietenii mei.  Accesoriile  robotului și ale blenderului  stau într-un sertar la îndemână   : instrumentul  de frământat   aluatul,   cuţitul din oţel inoxidabil pentru prepararea cărnii şi a legumelor,  discurile pentru radere şi măcinare,  discul    pentru  frişca sau maioneza și râşniţa pentru măcinarea boabelor de cafea …


Cu ajutorul lor  salatele pentru  vegetarieni sunt gata  în câteva minute, legumele pentru sosul  fripturii ajung și ele rapid în cuptor, iar ceapa nu mai aduce lacrimi. Prăjiturile , cremele , maionezele , spumele, sucurile naturale de fructe sau legume sunt rezolvate  suficient de repede încât să fiu și eu prezentă printre musafiri cu un ochi doar la cuptorul sau la aragazul date la maxim.

Poate musafirii se uită ciudat la blatul  de bucătărie încărcat de aparatură, dar nu mă interesează, sunt recunoscătorare revoluției tehnologie!


Articol scris pentru superblog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.